W jakich sytuacjach może pomóc pogotowie dentystyczne?

Każdy, kto doświadczył nagłego bólu zęba lub co gorsza, jego urazu, szukał informacji o pogotowiu stomatologicznym. Dentysta może uratować życie – dolegliwości związane z zębami potrafią być szczególnie dokuczliwe. W jakich jednak sytuacjach może pomóc pogotowie dentystyczne? Jak działa ? Kto i na jakich zasadach może się do niego zgłosić?

Z czym można zgłaszać się do pogotowia dentystycznego?

Nie każda dolegliwość wymaga doraźnej interwencji. Przykładowo, dotyczące większości dorosłych osób dolegliwości związane z okresowym wyżynaniem się tzw. ósemek – zębów mądrości, mimo niejednokrotnie znacznego nasilenia, zasadniczo nie są powodem, aby jechać z nimi na pogotowie. Na pogotowie stomatologiczne należy się udać z nagłym bólem zęba – takim, który nie pozwala funkcjonować. Może za tym stać pęknięcie szkliwa lub odsłonięte szyjki zębowe. Także nagły uraz zęba to powód, aby się tam udać.

Jak działa pogotowie stomatologiczne?

Odpowiedź na to pytanie zasadnicze staje się też definicją – istotą pogotowia dentystycznego jest to, że działa całą dobę, siedem dni w tygodniu. Każdy, kto doświadczył nagłego ostrego bólu będzie rozumiał, że taka jest konieczność. Przeżycia związane z problemami w obrębie jamy ustnej mogą, kolokwialnie mówiąc, prowadzić do obłędu.

Mimo tego pogotowie stomatologiczne na NFZ działa od 19 do 7, oraz w weekendy – całodobowo. Założeniem jest możliwość skorzystania ze standardowych usług doraźnie w pozostałych porach dnia. Kiedy nie jest to możliwe, pozostaje wizyta u lekarza prywatnego. Ma ona wiele zalet nie tylko dlatego, że jest ciągle dostępna. Jest powszechnie znanym faktem, że gabinety lekarskie świadczące swoje usługi prywatnie, mogą zaoferować swoim pacjentom wyższą jakość – nawet ze względu na to, że po prostu mają na to czas.